Beregn din timepris
Beregneren er lavet på baggrund af Journalistforbundets beregning, som du kan se længere nede på siden. Den tager forbehold for, at du skal have både ferie, sygedage og uddannelse.
Husk, at den kun giver dig et estimat. Din timepris afhænger også af den branche du arbejder i, hvilken økonomi din målgruppe har og hvor stor konkurrencen er.
Træk i de gule slidere for at beregne din timepris.
Bagrund for beregning
Fuldtidsansætte får løn i 1920 timer
Freelancere får IKKE:
løn under ferie 185 timer/ 5 uger
løn under helligdage 74 timer/ 2 uger
løn under efteruddannelse 37 timer/ 1 uge
løn under børns sygdom 89 timer/ 2,4 uger
I alt for freelanceren løn i alt 1525 timer/ 41 uger
Erfaring viser, at en god freelancer med nok at lave kun fakturerer 60% af sin tid = 915 timer
Kilde: Journalistforbundet
Freelancer, rådgiver eller konsulent?
Hvilken type soloselvstændig er du?
Freelancer
En freelancer tilbyder sine kompetencer til forskellige kunder i stedet for at være fastansat i en enkelt virksomhed. En freelancer er som oftest tilknyttet virksomheder i længere perioder og med mange timer. Især mediebranchen har tradition for at bruge mange freelancere; journalister, kameramænd, lydfolk osv.
Rådgiver
En rådgiver tilbyder vejledning, værktøjer, perspektiver og støtte til mennesker eller virksomheder, når de skal træffe beslutninger eller løse problemer. Rådgivere sælger som oftest få timer ad gangen, og har derfor brug for mere forberedelse og flere kunder.
Konsulent
En konsulent er typisk ekspert inden for et bestemt område og tilbyder løsninger baseret på viden og erfaring. En konsulent er ofte tilknyttet et projekt i en virksomhed, med det formål at hjælpe med at forbedre et specifikt område og opnå et mål.
Er du i tvivl om, hvilken type soloselvstændig du er?
Som soloselvstændige er vores ydelser tit fordelt på flere af ovenstående. Derfor giver det mening at differentiere sine timepriser afhængig af, om man har rollen som freelancer, konsulent eller rådgiver i den givne situation.

Mit navn er Dorthe Møller
Jeg har arbejdet med markedsføring siden 2004 – fra 2010 som soloselvstændig.
Når du arbejder med mig, vil du opleve en dedikeret og loyal sparringspartner.
Jeg laver overskuelige og effektive løsninger for din markedsføring, som er tilpasset de ressourcer, du har. Løsninger, som giver dig overblik og ro til at koncentrere dig om det, du brænder for.
Jeg bliver ved, indtil vi er i mål.
Du er er unik - det samme bør din markedsføring være
Unik markedsføring kræver, at du er autentisk og konsistent i alt hvad du gør. At kunderne kan mærke, hvem du er og hvordan du kan hjælpe dem.
-
Kernefortælling
For dig, der gerne vil finde kernen i din markedsføring og dermed skabe tillid og autoritet hos målgruppen.
-
Hjemmeside
For dig, der bøvler du med at skabe en hjemme, som afspejler den du er og det du tilbyder.